Με μια τελευταία, αλλά μεγάλη εκκρεμότητα τελειώνει και το 2011 σε ότι αφορά την Εγνατία οδό στην Ήπειρο και συνολικά, αφού παραμένει εκτός αυτοκινητόδρομου η γέφυρα στο ύψος του Μεγάλου Περιστερίου, μετά την έξοδο της σήραγγας Δεματίου. Αιτία είναι το επίχωμα που ακολουθεί και ...κάθεται, κατά το κοινώς λεγόμενο.
Η παράδοση στην κυκλοφορία της τελευταίας, χρονικά ως προς την κατασκευή, γέφυρας της Εγνατίας, επρόκειτο να γίνει στις αρχές Ιουνίου του 2010, αλλά 1,5 χρόνο μετά υπάρχει μεν η μελέτη για να αποκατασταθεί το επίχωμα, αλά λείπουν τα 11 εκ. ευρώ περίπου που απαιτούνται και μοιραία οι χρήστες της Εγνατίας βλέπουν τη γέφυρα από το πλάι...
Η κυκλοφορία γίνεται χωρίς να βγαίνει κανείς, εντελώς, από τον αυτοκινητόδρομο, απλά από την έξοδο της σήραγγας Δεματίου προς Μέτσοβο και για λίγες εκατοντάδες μέτρα προς το Περιστέρι οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι δυο και όχι τέσσερις. Με μια μικρή παράκαμψη δηλαδή, δεν παύει αυτή η κατάσταση σε έναν αυτοκινητόδρομο να δημιουργεί κακή εντύπωση και κάποιο πρόβλημα.
Την ώρα που η «Εγνατία οδός Α.Ε» οδεύει προς ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας και της συντήρησης (αυτή ούτως ή άλλως έγινε με τις αναθέσεις σε εταιρείες), ο αυτοκινητόδρομος έχει αυτή την ...πληγή που, για να κλείσει χρειάζεται να βρεθούν χρήματα. Η «Εγνατία οδός» μόλις τώρα άρχισε να έχει έσοδα από τους προσωρινούς σταθμούς διοδίων και το ποσό είναι μεγάλο για τα οικονομικά της εταιρείας.
Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα
Οι υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών, δια του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη ότι θα διατεθεί το ποσό για να λυθεί το πρόβλημα με το επίχωμα, έμειναν λόγια, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας, το επίχωμα δεν «διορθώνεται».
Χθες ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή την συνάντηση του με το Δ.Σ του Συλλόγου Εργαζομένων στην «Εγνατία οδός Α.Ε», δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στον υφυπουργό για τη στάση του επί δυο χρόνια.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να είχε δοθεί η γέφυρα με το επίχωμα στην κυκλοφορία και εφόσον παρουσιαζόταν πρόβλημα μπορούσε να ριχτεί άσφαλτος για να αντιμετωπιστεί η καθίζηση του οδοστρώματος...
Δεν είναι λύση
Βέβαια ούτε αυτή είναι λύση, άλλωστε θα μπορούσε να γίνει από τότε που εντοπίστηκε το πρόβλημα, αλλά ο κ. Καχριμάνης διαβλέποντας ότι δε θα δοθούν τα χρήματα, πρότεινε το αυτονόητο μεν, αλλά τεχνικά και από άποψη ασφαλείας μη δόκιμο.
Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο και κάθε υποχώρηση του οδοστρώματος, όσο και ανεπαίσθητη και να είναι μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
Υπό αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα δημοπρατηθεί άμεσα το έργο αποκατάστασης της ζημιάς στο επίχωμα, αφού το πρόβλημα, πρέπει να διευκρινιστεί, δεν αφορά τη γέφυρα.
Από τα εγκαίνια στην ...μελέτη
Η γέφυρα Περιστερίου ήταν το τελευταίο έργο που κατασκευάστηκε στον αυτοκινητόδρομο στο κομμάτι του στην Ήπειρο και οι λόγοι ήταν κυρίως τεχνικοί, λόγω των γεωλογικών προβλημάτων και της ανάγκης να δημιουργηθεί το μεγάλο επίχωμα στην παραποτάμια περιοχή και σε μήκος 170 μέτρων περίπου.
Η καθυστέρηση ήταν μεγάλη, αλλά την άνοιξη του 2010 όλα φαίνονταν έτοιμα για να δοθεί και αυτή η γέφυρα, μήκους 370 μέτρων στην κυκλοφορία.
Τον Μάιο, όμως, διαπιστώθηκε ότι το επίχωμα παρουσίασε μικρομετατοπίσεις, όπως φάνηκε στην άσφαλτο που είχε πέσει και κρίθηκε αναγκαίο να αναβληθούν τα εγκαίνια της γέφυρας πουν είχαν προσδιοριστεί για τις αρχές Ιουνίου.
Αρχικά η εκτίμηση ήταν θα μπορούσε να αποκατασταθεί το πρόβλημα με την εργολαβία που ήταν σε εξέλιξη για τη γέφυρα, αλλά σύντομα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν και τόσο απλό. Έγιναν μετρήσεις με ειδικά όργανα ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης της κατάστασης και να αποδειχθεί αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ανάλογα με το πόσο θα μετατοπιστεί το ανάχωμα.
Εν τέλει, συντάχθηκε σχετική μελέτη από την οποία προέκυψε μετά από ένα χρόνο σχεδόν, ότι απαιτείται μεγάλη παρέμβαση στο επίχωμα με υψηλό κόστος. Έκτοτε αναμένουν όλοι πότε η «Εγνατία οδός» και το υπουργείο Υποδομών θα δημοπρατήσουν το έργο, κάτι που και σήμερα παραμένει άγνωστο...
Ήταν γνωστό το πρόβλημα με τα εδάφη
Η περιοχή που κατασκευάζεται η γέφυρα και έχουν δημιουργηθεί μεγάλα επιχώματα είναι γνωστή από δεκαετίες για τα γεωλογικά της προβλήματα. Παρόλο που για χρόνια αναζητούνταν η βέλτιστη λύση για να είναι απολύτως στέρεο το επίχωμα, δίπλα στο ποτάμι
Για να μην προκύψει πρόβλημα καθίζησης ανάλογο ή και χειρότερο με αυτό που παρουσιάστηκε στη σήραγγα Δεματίου δηλαδή στο επίχωμα που προηγείται, ανάμεσα από αυτή και την μικρότερη σήραγγα, επιλέχτηκε να καθυστερήσει η παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία προκειμένου να ελεγχθεί πλήρως η κατάσταση.
Κι αυτό γιατί θα ήταν άστοχο να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και να προκύψει εκ των υστέρων πρόβλημα. Μόνο που η καθυστέρηση έγινε μόνιμη...
ΠΗΓΗ: http://www.neoiagones.gr/index.php?lang=el
Η παράδοση στην κυκλοφορία της τελευταίας, χρονικά ως προς την κατασκευή, γέφυρας της Εγνατίας, επρόκειτο να γίνει στις αρχές Ιουνίου του 2010, αλλά 1,5 χρόνο μετά υπάρχει μεν η μελέτη για να αποκατασταθεί το επίχωμα, αλά λείπουν τα 11 εκ. ευρώ περίπου που απαιτούνται και μοιραία οι χρήστες της Εγνατίας βλέπουν τη γέφυρα από το πλάι...
Η κυκλοφορία γίνεται χωρίς να βγαίνει κανείς, εντελώς, από τον αυτοκινητόδρομο, απλά από την έξοδο της σήραγγας Δεματίου προς Μέτσοβο και για λίγες εκατοντάδες μέτρα προς το Περιστέρι οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι δυο και όχι τέσσερις. Με μια μικρή παράκαμψη δηλαδή, δεν παύει αυτή η κατάσταση σε έναν αυτοκινητόδρομο να δημιουργεί κακή εντύπωση και κάποιο πρόβλημα.
Την ώρα που η «Εγνατία οδός Α.Ε» οδεύει προς ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας και της συντήρησης (αυτή ούτως ή άλλως έγινε με τις αναθέσεις σε εταιρείες), ο αυτοκινητόδρομος έχει αυτή την ...πληγή που, για να κλείσει χρειάζεται να βρεθούν χρήματα. Η «Εγνατία οδός» μόλις τώρα άρχισε να έχει έσοδα από τους προσωρινούς σταθμούς διοδίων και το ποσό είναι μεγάλο για τα οικονομικά της εταιρείας.
Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα
Οι υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών, δια του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη ότι θα διατεθεί το ποσό για να λυθεί το πρόβλημα με το επίχωμα, έμειναν λόγια, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας, το επίχωμα δεν «διορθώνεται».
Χθες ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή την συνάντηση του με το Δ.Σ του Συλλόγου Εργαζομένων στην «Εγνατία οδός Α.Ε», δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στον υφυπουργό για τη στάση του επί δυο χρόνια.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να είχε δοθεί η γέφυρα με το επίχωμα στην κυκλοφορία και εφόσον παρουσιαζόταν πρόβλημα μπορούσε να ριχτεί άσφαλτος για να αντιμετωπιστεί η καθίζηση του οδοστρώματος...
Δεν είναι λύση
Βέβαια ούτε αυτή είναι λύση, άλλωστε θα μπορούσε να γίνει από τότε που εντοπίστηκε το πρόβλημα, αλλά ο κ. Καχριμάνης διαβλέποντας ότι δε θα δοθούν τα χρήματα, πρότεινε το αυτονόητο μεν, αλλά τεχνικά και από άποψη ασφαλείας μη δόκιμο.
Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο και κάθε υποχώρηση του οδοστρώματος, όσο και ανεπαίσθητη και να είναι μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
Υπό αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα δημοπρατηθεί άμεσα το έργο αποκατάστασης της ζημιάς στο επίχωμα, αφού το πρόβλημα, πρέπει να διευκρινιστεί, δεν αφορά τη γέφυρα.
Από τα εγκαίνια στην ...μελέτη
Η γέφυρα Περιστερίου ήταν το τελευταίο έργο που κατασκευάστηκε στον αυτοκινητόδρομο στο κομμάτι του στην Ήπειρο και οι λόγοι ήταν κυρίως τεχνικοί, λόγω των γεωλογικών προβλημάτων και της ανάγκης να δημιουργηθεί το μεγάλο επίχωμα στην παραποτάμια περιοχή και σε μήκος 170 μέτρων περίπου.
Η καθυστέρηση ήταν μεγάλη, αλλά την άνοιξη του 2010 όλα φαίνονταν έτοιμα για να δοθεί και αυτή η γέφυρα, μήκους 370 μέτρων στην κυκλοφορία.
Τον Μάιο, όμως, διαπιστώθηκε ότι το επίχωμα παρουσίασε μικρομετατοπίσεις, όπως φάνηκε στην άσφαλτο που είχε πέσει και κρίθηκε αναγκαίο να αναβληθούν τα εγκαίνια της γέφυρας πουν είχαν προσδιοριστεί για τις αρχές Ιουνίου.
Αρχικά η εκτίμηση ήταν θα μπορούσε να αποκατασταθεί το πρόβλημα με την εργολαβία που ήταν σε εξέλιξη για τη γέφυρα, αλλά σύντομα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν και τόσο απλό. Έγιναν μετρήσεις με ειδικά όργανα ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης της κατάστασης και να αποδειχθεί αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ανάλογα με το πόσο θα μετατοπιστεί το ανάχωμα.
Εν τέλει, συντάχθηκε σχετική μελέτη από την οποία προέκυψε μετά από ένα χρόνο σχεδόν, ότι απαιτείται μεγάλη παρέμβαση στο επίχωμα με υψηλό κόστος. Έκτοτε αναμένουν όλοι πότε η «Εγνατία οδός» και το υπουργείο Υποδομών θα δημοπρατήσουν το έργο, κάτι που και σήμερα παραμένει άγνωστο...
Ήταν γνωστό το πρόβλημα με τα εδάφη
Η περιοχή που κατασκευάζεται η γέφυρα και έχουν δημιουργηθεί μεγάλα επιχώματα είναι γνωστή από δεκαετίες για τα γεωλογικά της προβλήματα. Παρόλο που για χρόνια αναζητούνταν η βέλτιστη λύση για να είναι απολύτως στέρεο το επίχωμα, δίπλα στο ποτάμι
Για να μην προκύψει πρόβλημα καθίζησης ανάλογο ή και χειρότερο με αυτό που παρουσιάστηκε στη σήραγγα Δεματίου δηλαδή στο επίχωμα που προηγείται, ανάμεσα από αυτή και την μικρότερη σήραγγα, επιλέχτηκε να καθυστερήσει η παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία προκειμένου να ελεγχθεί πλήρως η κατάσταση.
Κι αυτό γιατί θα ήταν άστοχο να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και να προκύψει εκ των υστέρων πρόβλημα. Μόνο που η καθυστέρηση έγινε μόνιμη...
ΠΗΓΗ: http://www.neoiagones.gr/index.php?lang=el
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου