powered by Agones.gr - opap
forum manteio

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Κατσικάς Ιωαννίνων







Δείτε τα video













































Κατσικάς Ιωαννίνων
Ο Κατσικάς είναι Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Ιωαννιτών που υπάγεται στο νομό Ιωαννίνων ο οποίος ανήκει διοικητικά στηνπεριφέρεια της Ήπειρου. Οι πληθυσμός του ανέρχεται σε 2.566 κατοίκους. Ο οικισμός αναγνωρίσθηκε ως κοινότητα έξι χρόνια μετά την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, στις 7 Αυγούστου 1919. Στο παρελθόν ο πληθυσμός του χωριού, όπως αναφέρουν διάφοροι ιστοριοδίφες, μεταβαλλόταν συνεχώς ακολούθωντας αυξητική τάση. Το πότε πρωτοϊδρύθηκε το χωριό δεν είναι γνωστό, όσο για την ονομασία οι απόψεις διίστανται και γύρω από την ονοματολογία έχουν γραφτεί ακόμη και προφορικές παραδόσεις. Η παράδοση αναφέρει ότι το όνομα το πήρε από κάποιον ο οποίος φύλαγε κατσίκια δηλαδή «Κατσικάς».
Οι κάτοικοι του χωριού ασχολούνται με τη γεωργία, την πτηνοτροφία και άλλα επαγγέλματα. Ο Κατσικάς από πολύ παλιά παρουσίαζε ανεβασμένο μορφωτικό επίπεδο. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας τον δάσκαλο τον πλήρωναν οι ίδιοι οι κάτοικοι και η Μητρόπολη. Από τον Κατσικά αναδείχθηκε ο λαμπρός επιστήμονας Δημήτριος Μαρούλης που γεννήθηκε το 1840. Απεφοίτησε από τη "Ζωσιμαία σχολή" στη συνέχεια φοίτησε στο "Πανεπιστήμιο Αθηνών" και μετά στη Γερμανία. Με την επιστροφή του έγινε Δ/ντης στο "Διδασκαλείο Σερρών". Έγραψε πολλές επιστημονικές εργασίες και μια απ' αυτές ήταν η «Περί μορφώσεως Ελλήνων διδασκάλων», που τυπώθηκε στην Αθήνατο 1888. Δίκαια καυχώνται οι Κατσικιώτες για τον άνθρωπο που ξεπήδησε στην εποχή του σκοταδισμού.
Ο τέως Δήμος Παμβώτιδος είχε έως το 2011 την έδρα του στον Κατσικά λόγω θέσης, αφού αποτελούσε κομβικό σημείο για τα υπόποιπα Δημοτικά Διαμερίσματά του.
Θρησκευτικά Αξιοθέατα

  1. Ο Ναός Των Ταξιαρχών του 1411. Πρόκειται για μία πανέμορφη εκκλησία άξια ιδιαίτερης προσοχής.
  2. Ο Ναός της Παναγίας ή Κοιμήσεως της Θεοτόκου που ανεγέρθηκε το 1812 σε μια παλιά εκκλησία που είχε καεί σ' άγνωστο χρόνο. Σ' αυτή υπήρχε και υπάρχει το νεκροταφείο του χωριού.
  3. Ο Ναός της Αγίας Παρασκευής του 1838. Πρόκειται για ένα ναό που χτίστηκε από όλους τους τσαρουχάδες, παπουτσάδες και ραφτάδες της πόλης των Ιωαννίνων.
  4. Ο Ναός του Αγίου Δημητρίου του 1838.
  5. Ο Ναός των Αγίων Αποστόλων χτίστηκε περί το έτος 1780 και ανακαινίστηκε το 1833.
Ο πρώην Δήμος Παμβώτιδος

Ο πρώηνΔήμος Παμβώτιδος ήταν δήμος του νομού Ιωαννίνων. Λειτούργησε την περίοδο 1999 -2010 οπότε και καταργήθηκε με την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης και εντάχθηκε στον νέο δήμο Ιωαννιτών. Βρισκόταν νότια της λίμνης Παμβώτιδας, πολύ κοντά στην πόλη των Ιωαννίνων. Ο δήμος Παμβώτιδος αποτελούνταν από δεκαπέντε δημοτικά διαμερίσματα. Καταλάμβανε έκταση 135,9 Km2και είχε συνολικό πληθυσμό 9.925 κατοίκους. Ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος Δήμος του Ν. Ιωαννίνων σε πληθυσμό με βάση την απογραφή του 2001. Έδρα του δήμου ήταν ο οικισμός Κατσικάς.

Διοίκηση.
Ο Δήμος Παμβώτιδος σχηματίστηκε το 1998 με την εφαρμογή του προγράμματος "Καποδίστριας". Από το 2010 και μετά την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης αποτελεί τμήμα του Δήμου Ιωαννιτών. Πρώτος Δήμαρχος εξελέγη ο κος Μάντζιος Αργύρης υποστηριζόμενος από το κόμμα του ΠΑΣΟΚ με το συνδυασμό "Παμβώτιδα Νέα Εποχή". Τον διαδέχτηκε το 2002 ο κος Γιώργος Κρανάςως επικεφαλής του ανεξάρτητου συνδυασμού "Δημοτική Ενωτική Πρωτοβουλία". Το 2006 εξελέγη Δήμαρχος ο κος Πήχας Ευάγγελος υποστηριζόμενος από το ΠΑΣΟΚ.

Διαίρεση.
Ο δήμος περιλάμβανε τα παρακάτω δημοτικά διαμερίσματα και οικισμούς:

Δ.δ. Κατσικά -- ο Κατσικάς [ 2.871 ]
Δ.δ. Δροσοχωρίου -- το Δροσοχώρι [ 815 ]
Δ.δ. Ηλιοκάλης -- η Ηλιόκαλη [ 422 ]
Δ.δ. Καστρίτσης -- η Καστρίτσα [ 668 ]
Δ.δ. Λογγάδων -- οι Λογγάδες [ 874 ]
Δ.δ. Πλάτανος (της πρώην κοινότητας Πετροβουνίου) -- ο Πλάτανος [ 215 ]
Δ.δ. Χαροκόπιον (της πρώην κοινότητας Πετροβουνίου) -- το Χαροκόπι [ 332 ]























ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. Ινστιτούτο γάλακτος Ιωαννίνων
Το Ινστιτούτο Γάλακτος Ιωαννίνων (Ι.Γ.Ι.) ιδρύθηκε το 1984 (Π.Δ. 348/84), με το Νόμο 1845/1989 υπήχθη στο Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε.), ενώ με το Νόμο 2945/2001 (ΦΕΚ 223, τεύχος Α΄/8-10-2001) ορίστηκε ως «Εθνικό Ινστιτούτο Γάλακτος και Γαλακτοκομικών Προϊόντων», με αντικείμενο την έρευνα κάθε θέματος σε σχέση με το γάλα και τα προϊόντα γάλακτος. Από τον  Οκτώβριο 2011, το Ι.Γ.Ι. υπάγεται στον νέο ενιαίο Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό (ΕΛ.Γ.Ο.) «ΔΗΜΗΤΡΑ», όπου συγχωνεύθηκε το ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε. με οργανισμούς εποπτευόμενους από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΦΕΚ 2284, 13-10-2011).
Το Ι.Γ.Ι. εδρεύει στον Κατσικά Ιωαννίνων και στεγάζεται σε δύο κτιριακές πτέρυγες, την παλαιά πτέρυγα Α  που λειτουργεί από ιδρύσεώς του το 1984, και την νέα πτέρυγα Β που κατασκευάστηκε με πιστώσεις του Β' ΚΠΣ (Π.Ε.Π. Ηπείρου), άρχισε να λειτουργεί σταδιακά από το 2003, ενώ το 2006 αναβαθμίστηκε με σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό μέσω του Γ' ΚΠΣ (Π.Ε.Π. Ηπείρου).
Στα 25 χρόνια λειτουργίας του το Ι.Γ.Ι. έχει να παρουσιάσει ικανό ερευνητικό και εκπαιδευτικό - ενημερωτικό έργο στο τομέα του γάλακτος, με ουσιαστική προσφορά στην ελληνική γαλακτοκομία και παραδοσιακή τυροκομία.

Μαρούλης Δημήτριος

(1842 - 1916)


Μαρούλης Δημήτριος


Γεννήθηκε στο χωριό Κατσικά, κοντά στα Ιωάννινα, το1840.

Στην αρχή σπούδασε στη Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων και στη συνέχεια στάλθηκε ως οικότροφος της πόλης για παραπέρα μόρφωση στη Ριζάρειο Θεολογική σχολή της Αθήνας, απ' όπου και ύστερα από "ευδόκιμες" σπουδές, γράφτηκε στη Φιλοσοφική σχολή του Ελληνικού Πανεπιστημίου. Πριν, όμως, καλά - καλά τελειώσει τις σπουδές του o νεαρός Μαρούλης, ο διευθυντής της Ριζαρείου Κολιάτσος, τον στέλνει δάσκαλο των θρησκευτικών στην Σμύρνη, στην εκεί Ευαγγελική σχολή, που είχε ιδρυθεί από το ιεραποστολικό σωματείο της γερμανικής πόλης Μπρέμεν, με σκοπό τη διάδοση του χριστιανισμού και στη συνέχεια για περαιτέρω σπουδές στην Γερμανία. Εκεί, ο Δ. Μαρούλης επιδόθηκε στις σπουδές της Θεολογίας, της Φιλοσοφίας, καθώς και σε διατριβές με διάφορα παιδαγωγικά μαθήματα σε πολλά γερμανικά πανεπιστήμια, δεχόμενος από αυτά κάποιες επιρροές του προτεσταντικού πνεύματος. Το καλοκαίρι του 1864, ο Μαρούλης επιστρέφει στην Αθήνα ως διδάκτωρ της Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου της Γοτίγγης και αμέσως καλείται να διδάξει στο τότε Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης.

Αλλά, ο Μαρούλης στα είκοσι εννέα του χρόνια, είναι πια ένας κατασταλαγμένος καινοτόμος εκπαιδευτικός, με μια έμπνευση που πράγματι μπορεί να αναμορφώσει την ελληνική παιδεία σε καιρούς χαλεπούς και χειμαζόμενους. Και σαν τέτοιος, δεν άργησε να ακολουθήσει τον μακρύ και ανηφορικό δρόμο που ακολουθούν όλοι σχεδόν οι φωτισμένοι διανοητές και να έρθει πολύ γρήγορα σε σύγκρουση με το τότε κατεστημένο, αντιμετωπίζοντας με περίσσια τόλμη και θάρρος τις αντιδράσεις που ξεσήκωσαν οι ριζοσπαστικές και καινοτόμες μέθοδοι της παιδαγωγικής του. Γι' αυτό, γρήγορα πικραίνεται, αλλά δεν απογοητεύεται και αναζητά άλλους χώρους δράσης. 

Έτσι, όταν την επόμενη χρόνια (1870) η ελληνική κοινότητα Σερρών τον καλεί και του προσφέρει τη διεύθυνση του Ανωτάτου Ελληνικού σχολείου (και αργότερα Γυμνασίου), ο Μαρούλης δε διστάζει ούτε στιγμή και δέχεται, για να παίξει πολύ γρήγορα -και όπως ήταν επόμενο- από τη νέα του θέση, ρόλο ηγετικό και αξιοθαύμαστο σε μια εποχή που ο Ελληνισμός της Μακεδονίας δοκιμάζονταν άγρια. Και για το λόγο αυτό, όπως θα πει αργότερα ο Αθ. Αργυρός, «...η δεκαπενταετής περίπου δράσις του Δ. Μαρούλη εν Σέρραις υπήρξε ου μόνον γενικώς υψίστης εθνικής σημασίας έργον αλλά και ειδικώς έργον πρωτοπορίας εν τω Σταδίω της εκπαιδευτικής ανά τον Ελληνικόν κόσμον αναμορφώσεως...». Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο, ο Δ. Μαρούλης «επεζήτησε και την αφύπνισιν του λαού δια της αμέσου μετ' αυτού επικοινωνίας...». Κατ' αρχήν, συνεργάζεται με το φιλεκπαιδευτικό σύλλογο των Σερρών στον οποίο συμμετέχουν τα πλέον φωτισμένα μυαλά, αλλά και τα πιο προοδευτικά στοιχεία της εποχής, με πρόεδρο τον Ιωάννη Θεοδωρίδη. Ταυτόχρονα συναρπάζει το πλήρωμα των ελληνικών εκκλησιών από άμβωνος, κηρύσσοντας το λόγο του Θεού, αλλά και κατακεραυνώνοντας την αριστοκρατική μερίδα της πόλης, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των μεγάλων έριδων και αντιθέσεων, που για αρκετό χρονικό διάστημα θα σαρώνουν την κοινωνία της πόλης, χωρίζοντας τον πληθυσμό της σε «τσιπλάκηδες και τσορμπατζήδες»

«...Ως πρώτη εκδήλωσις του επικρατήσαντος πλέον νέου πνεύματος εν τη κοινωνία -θα πει αργότερα ο Αργυρός- ήτο ο χωρισμός του ελληνικού πληθυσμού της πόλεως εις δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα, το κοσμοβριθές των τσιπλάκηδων και το ολιγάριθμον των κοτζαμπάσηδων...»

Ο Δ. Μαρούλης "φύσις θερμουργός" και εν τη ακμή των 30 χρόνων του κάνει τον τότε εκκλησιαστικό αρχηγό της πόλης και όσους βρίσκονταν στα πράγματα, να ταραχτούν. Παίρνει ενεργό μέρος στη διάρκεια αυτής της διαμάχης, στην αρχή με τους "τσιπλάκηδες" εναντίον των "Κοτζαμπάσηδων", που ήσαν "αυθαίρετοι και αποκλειστικοί εν τη διοικήσει των κοινών". Ο Μητροπολίτης αποφασίζει να ανακόψει το δρόμο του Μαρούλη προς τον άμβωνα, επικαλούμενος τις εκκλησιαστικές διατάξεις περί ιεροκηρύκων, αλλά, ο Μαρούλης αντιτάσσει την κατά την παιδική ηλικία χειροτονία του "ως αγνώστου της εκκλησίας και εξηκολούθησε το κήρυγμά του...". Αποτέλεσμα αυτών των φλογερών του κηρυγμάτων ήταν δύο από τις κορυφαίες «εν πλούτω και επιβολή» σερραϊκές οικογένειες να αναγκασθούν να φύγουν από την πόλη! Όμως -λέει σε μια του διάλεξη στα Σέρρας τον Απρίλιο του 1938 ο Αθ. Αργυρός- ο Μαρούλης συνέχισε το «αφυπνιστικόν του έργον» και ο ίδιος κατέκτησε το φωτοστέφανο «ανδρός αφόβου και τολμητίου επαναστάτου και ηγέτου λαών, εμπνέων ένα είδος μυστικοπαθούς ευλάβειας προς το πρόσωπόν του». Αποτέλεσμα ήταν να ξεσηκώσει εναντίον του τις τουρκικές αρχές της πόλης, με τις οποίες στο εξής θα είχε συνεχείς προστριβές, για να αναγκαστούν στο τέλος αυτές να υποχωρήσουν μπροστά στην προσωπικότητά του, αλλά και για το λόγο ότι ο Δ. Μαρούλης ήταν υπήκοος και προστατευόμενος της "κραταιάς Βισμαρκείου τότε Γερμανίας".

Τίι ακριβώς ήταν και τί κρύβονταν πίσω από αυτές τις έριδες και τους μετά πρωτοφανούς φανατισμού διεξαγόμενους αγώνες ανάμεσα στους Σερραίους, μας λέει ο Απόστολος Ε. Βακαλόπουλος, που στο βιβλίο του το σχετικό με την ιστορία και το αρχείο της οικογένειας του Εμμ. Παπά, γράφει: «...Νομίζω ότι πίσω από τις ωμές και ταπεινές καταγγελίες για ευνοιοκρατία υπήρχαν ορισμένα βαθύτερα κίνητρα. Οι νεοσχηματιζόμενοι αστοί ζητούσαν να προωθήσουν τη μόρφωση των παιδιών τους και αυτό θα γινόταν με τη μετατροπή του ημιγυμνάσιου σε πλήρες γυμνάσιο... ».






















Το εκπαιδευτικό έργο του Δ. Μαρούλη

Το Διδασκαλείο και το Οικοτροφείο Σερρών 

Το εκπαιδευτικό έργο του Δ. Μαρούλη - Το Διδασκαλείο και το Οικοτροφείο Σερρών

Ο Δ. Μαρούλης υπήρξε διευθυντής του ανωτάτου ελληνικού σχολείου Σερρών για δύο ακέραια χρόνια (1870 και 1871 - 72). Μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του εισηγήθηκε στους υπεύθυνους του συλλόγου τη σύσταση διδασκαλείου, δηλαδή ενός σχολείου που θα μόρφωνε δασκάλους και θα τους προετοίμαζε ειδικά για τον εκπαιδευτικό τους ρόλο. Τα χρήματα, όμως, του συλλόγου για τη σύσταση του Διδασκαλείου (η δημιουργία του οποίου έγινε αμέσως αποδεκτή από τα μέλη του συλλόγου) ήσαν λιγοστά και για το λόγο αυτό ο Μαρούλης κατέφυγε στους φίλους του στη Γερμανία. 

Το εκπαιδευτικό έργο του Δ. Μαρούλη - Το Διδασκαλείο και το Οικοτροφείο Σερρών
Έτσι, το καλοκαίρι του 1872, στάλθηκαν σε όλες τις ελληνικές κοινότητες της διοικητικής περιφέρειας Σερρών άνθρωποι του συλλόγου για να καλέσουν όλους τους απόφοιτους των ανωτέρων σχολών «ως υπότροφους του Συλλόγου προς ανωτέρας εν Σέρραις σπουδάς». Σ' αυτούς θα προστίθενταν και όσοι από τους απόφοιτους του Ανωτέρου σχολείου της πόλης των Σερρών θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τις ανώτερες αυτές σπουδές και οι οποίοι φυσικά, αφού διέμεναν με τις οικογένειές τους στα Σέρρας, δε θα επιβάρυναν οικονομικά το Διδασκαλείο ως οικότροφοι. Για τους άλλους όμως βρέθηκε "μία αρκετά ευρύχωρος δαιδαλώδης ολίγον πενιχρά οικία της ενορίας του Αγίου Αντωνίου" η οποία και νοικιάστηκε για να χρησιμεύσει και ως διδακτήριο και ως οικοτροφείο. Κατ' αυτόν τον τρόπο, άρχισαν να φθάνουν στα Σέρρας στις αρχές εκείνου του φθινοπώρου, απόφοιτοι από τη Νιγρίτα, το Δεμίρ Ισάρ (σημερινό Σιδηρόκαστρο), την Τζουμαγιά (Ηράκλεια), τη Ζηλιάχωβα (Ν. Ζίχνη), την Αλιστράτη, το Ροδολείβος, το Κιούπκιοϊ (Πρώτη) την Προβίστα (Παλαιοκώμη), το Εγρί Δερέ (Καλλιθέα), το Ζύρνοβο (Κάτω Νευροκόπι) αλλά και την Καβάλα, την Καριέγκοβα της Χαλκιδικής, καθώς και από τις εκτός των ελληνικών συνόρων κοινότητες της Στρώμνιτσας, του Μελένικου, του Πετριτσίου, του Νευροκοπίου κ.α.

Το εκπαιδευτικό έργο του Δ. Μαρούλη - Το Διδασκαλείο και το Οικοτροφείο Σερρών
Αλλά, ας μη νομίσει κανείς ότι τα πράγματα εκείνης της εποχής τα σχετικά με την εκπαίδευση των νέων θα μπορούσαν να έχουν κάποια έστω σχέση με τα σημερινά εκπαιδευτικά μας προβλήματα. Μάλλον περισσότερο σαν να ήσαν βγαλμένες μέσα από κάποιο διήγημα του Κάρολου Ντίκενς θα έμοιαζαν οι σκηνές και οι εικόνες που λάβαιναν χώρα, αν δεχτούμε μία χαρακτηριστική περιγραφή της εισαγωγής του στο τότε Διδασκαλείο και Οικοτροφείο εκείνον το Σεπτέμβριο του 1872, που μας έχει αφήσει ο Αθανάσιος Αργυρός, όπου ανάμεσα στα άλλα σημειώνει: "...δεν εβράδυνα να επιτύχω την εισαγωγήν μου εις το Οικοτροφείον επί καταβολή εξήκοντα γροσίων κατά μήνα, 15 περίπου χρυσών δραχμών και ούτω κάποια ημέρα του Σεπτεμβρίου του 1872 εισεκόμιζα και εγώ τας αποσκευάς μου εις το Οικοτροφείον και ετοποθέτησα τη στρωμνή και το σκέπασμά μου εις το δάπεδον όπως και οι συνάδελφοί μου εντός των ισογείων δωματίων της ιστορικής οικίας της αλησμονήτου οικοδεσποίνης μου Μαργαρίτας, της οποίας εις μάτην αναζητώ σήμερον τα ίχνη...



Νέα εικόνα


Ν. Μπούκας-Ανέστης, Α.Δ. Γαλάνη, Κ. Στάρα και Ρ. Τσιακίρης

Στη συγκεκριμένη εργασία μελετήθηκε η χρήση των υγρολιβαδικών εκτάσεων της περιοχής του Κατσικά, στο νότιο τμήμα της λίμνης Παμβώτιδας, από τα υδρόβια είδη ορνιθοπανίδας, κατά τη διάρκεια δύο χρονικών περιόδων (χειμώνας/άνοιξη 2010-2011 και χειμώνας/άνοιξη 2012-2013). Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της σημαντικότητας των υγρολιβαδικών εκτάσεων για τα απειλούμενα υδρόβια είδη της Παμβώτιδας, με παράλληλη αξιοποίηση παλαιότερων αδημοσίευτων δεδομένων. Οι καταγραφές πραγματοποιήθηκαν το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου έως 19 Ιουνίου, ανά 7 ημέρες, με την μέθοδο των Σημειακών Καταγραφών (point counts), με σημεία θέας χωροθετημένα έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης οπτική κάλυψη της περιοχής μελέτης. Επιπρόσθετα, μια φορά το μήνα, τις ίδιες ημερομηνίες για κάθε χρονική περίοδο, χαρτογραφήθηκαν οι πλημμυρισμένες εκτάσεις εντός των υγρολίβαδων. Από 77 είδη υδροβίων που έχουν καταγραφεί συνολικά στη λίμνη, ποσοστό 76,62% καταγράφηκε και στις υγρολιβαδικές εκτάσεις Κατσικά. Είκοσι είδη συμπεριλαμβάνονται στο Ελληνικό Κόκκινο Βιβλίο, με 16 από αυτά (ποσοστό 80%) να εντοπίζονται και στην περιοχή μελέτης. Επίσης 28 είδη συμπεριλαμβάνονται στο παράρτημα Ι της Οδηγίας 2009/147/ΕΚ, με 21 από αυτά (ποσοστό 75%) να καταγράφονται και στην περιοχή μελέτης. Κατά την χαρτογράφηση παρατηρήθηκαν διαφορές στην έκταση των πλημμυρισμένων περιοχών μεταξύ των δύο χρονικών περιόδων. Συγκεκριμένα το χειμώνα του 2010-2011 και την άνοιξη του 2011 οι εκτάσεις αυτές ήταν σαφώς μεγαλύτερες. Τα περισσότερα είδη προτεραιότητας για διατήρηση και οι μεγαλύτεροι πληθυσμοί τους καταγράφηκαν την περίοδο χειμώνας/άνοιξη 2010-2011, απ' όπου προκύπτει πως για την παρουσία σημαντικών αριθμών απειλούμενων ειδών στην Παμβώτιδα, είναι απαραίτητη η ύπαρξη πλημμυρισμένων εκτάσεων από τον χειμώνα μέχρι το τέλος της εαρινής μεταναστευτικής περιόδου. Τα αποτελέσματα συνηγορούν στην επιτακτική ανάγκη αποκατάστασης των κρίσιμων ενδιαιτημάτων των υδροβίων ειδών, στη συγκεκριμένη περιοχή, με τη δημιουργία υγροτοπικού πάρκου.

Όπως παρουσιάστηκε στο 8ο Πανελλήνιο Λιβαδοπονικό Συνέδριο, θεσσαλονίκη 1-3 Οκτωβρίου 2014


Δεν υπάρχουν σχόλια: