powered by Agones.gr - opap
forum manteio

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Η Ήπειρος άρχισε ήδη να γεύεται τα οφέλη από τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού


Έργο υψηλής προτεραιότητας η επέκτασή του αυτοκινητόδρομου ως την Κακαβιά - Ανάδοχος την Τετάρτη για τη σύνδεση με Τζουμέρκα

Οι αποστάσεις μειώθηκαν, το ταξίδι έγινε πιο ασφαλές, ενώ νέες αναπτυξιακές προοπτικές, με έμφαση στο εμπόριο, τις μεταφορές και τον τουρισμό διανοίγονται για την Ήπειρο με τους μεγάλους οδικούς άξονες που τη φέρνουν πιο κοντά στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η παράδοση σε κυκλοφορία του συνόλου της Ιόνιας Οδού λίγο πριν τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού έδωσε ήδη μία πρόγευση των «αγαθών» που φέρνει ο αυτοκινητόδρομος για την περιοχή μας, με σημαντική αύξηση του...
τουριστικού ρεύματος, ενώ η επόμενη θερινή περίοδος θα δείξει το πραγματικό μέγεθος της προσφοράς του στον τομέα αυτό. Φυσικά, καίριας σημασίας είναι η ολοκλήρωσης της Ιόνιας, με την κατασκευή του τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά που αποτελεί τη φυσική της συνέχεια, μέσω του οποίου θα γίνει πιο άμεση η «έξοδος» της χώρας μας προς τα Βαλκάνια.Στο μεταξύ, ένα ακόμη σημαντικό παράλληλο οδικό έργο, η σύνδεση της Ιόνιας με τα Τζουμέρκα, μπαίνει σε «τροχιά» υλοποίησης, καθώς την ερχόμενη Τετάρτη πρόκειται να αναδειχθεί ο ανάδοχός του, ενώ… κάτι κινείται και για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία. Όσον αφορά στο «μέτωπο» του Ε65, ενός αυτοκινητόδρομου επίσης με ιδιαίτερη σημασία για την Ήπειρο, όλα δείχνουν ότι μέχρι τις γιορτές θα λειτουργήσει το πρώτο τμήμα του ως τα Τρίκαλα.
Η «προίκα» της Ιόνιας


Ιόνια και Ολυμπία Οδός. Δύο νέοι αυτοκινητόδρομοι που όχι μόνο μείωσαν τις αποστάσεις και έκαναν τα ταξίδια μας ασυγκρίτως πιο ασφαλή σε σχέση με το παρελθόν, αλλά έδωσαν και το έναυσμα για ανάπτυξη των περιοχών που διατρέχουν, με την Ήπειρο να είναι μία απ’ αυτές. Γεγονός ιδιαίτερης σημασίας αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για μία από τις φτωχότερες περιφέρειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Πλέον η Αθήνα απέχει από τα Γιάννενα 3 ώρες και 40 λεπτά, ενώ ως την Κακαβιά η απόσταση είναι 5 ώρες, τη στιγμή που μέχρι πριν λίγο καιρό απαιτούνταν πάνω από 7 ώρες εξαιρετικά δύσκολης, επικίνδυνης και κουραστικής οδήγησης. Σήμερα από την απόσταση των περίπου 465 χιλιομέτρων τα 400 είναι σε κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.Με τους δύο αυτούς οδικούς άξονες εξάλλου πιο κοντά στην Αθήνα ήρθε επίσης η Ηγουμενίτσα (4 ώρες), γεγονός που μείωσε δραστικά το οδικό ταξίδι και για Κέρκυρα, Βόνιτσα, Πρέβεζα, Λευκάδα, ενώ «μίκρυνε» η απόσταση και για άλλους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής μας που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν «απόμακροι» από την πρωτεύουσα όπως το Ζαγόρι, το Μέτσοβο, τα Τζουμέρκα, η Δωδώνη.
Τουρισμός-μετακινήσεις
Η ολοκλήρωση των δύο αυτοκινητόδρομων συνέβαλε στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, στα τέλη κυρίως του περασμένου καλοκαιριού, προς τα νησιά του Ιονίου και τα παράλια της Ηπείρου, αλλά και προς τα ορεινά χωριά της περιοχής μας. Μεγάλος κερδισμένος, σύμφωνα με το «ypodomes.com» είναι και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στο οποίο αξιοσημείωτη αύξηση εμφάνισαν οι επαγγελματικές, επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.Απομένει να καταγραφεί τώρα και η ουσιαστική επίδραση της λειτουργίας Ιόνιας και Ολυμπίας Οδού στον αγροτικό και βιοτεχνικό - βιομηχανικό τομέα, ενώ ειδικά για τον αγροτικό τομέα είναι σίγουρο ότι αλλάζει προς το καλύτερο το «τοπίο», αφού τα προϊόντα μπορούν πλέον να φτάσουν στις εγχώριες και ξένες αγορές σε χρόνους που μέχρι πρόσφατα φάνταζαν αδιανόητοι!
Η σύνδεση με Κακαβιά
Φυσικά οι οδικές υποδομές που αφορούν την Ήπειρο δεν έχουν ολοκληρωθεί. Η επόμενη μέρα έχει συμπληρωματικές παρεμβάσεις στο δίκτυο των περιοχών πέριξ της Ιόνιας Οδού με έργα όπως η βόρεια επέκτασή της ως τα σύνορα με την Κακαβιά, η ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο - Αμβρακία, αλλά και οι κάθετες συνδέσεις με Τζουμέρκα και Πρέβεζα.
Η σύνδεση με την Κακαβιά αποτελεί έργο υψηλής προτεραιότητας για την Περιφέρεια Ηπείρου και γίνεται προσπάθεια για εξεύρεση χρηματοδότησης από όλα τα πιθανά εργαλεία. Αυτό γιατί η Κακαβιά αποτελεί κεντρικό πυλώνα εισόδου και εξόδου των Αλβανών στην Ελλάδα, έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά, ενώ οι μετακινήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές στις παραδοσιακές εξόδους κάθε έτους. Κάθε χρόνο μπαίνουν και βγαίνουν στην Ελλάδα από το τελωνείο της Κακαβιάς 1.750.000 άνθρωποι. Στις δε γιορτές των Χριστουγέννων, του Πάσχα και του Δεκαπενταύγουστου περνούν τα σύνορα και προς τις δύο κατευθύνσεις τουλάχιστον 750 πούλμαν, 6.000 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και 350 φορτηγά.Το έργο, μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων, έχει κόστος 280 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τρία χρόνια εργασιών για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Με την ολοκλήρωση του η απόσταση Κακαβιά - Αντίρριο θα διανύεται σε περίπου δύο ώρες ενώ η απόσταση Κακαβιά - Αθήνα θα διανύεται σε κάτι παραπάνω από 4 ώρες.
…Kαι με τα Τζουμέρκα
Από τα λεγόμενα «παράλληλα έργα» της Ιόνιας, σε άμεση τροχιά υλοποίησης μπαίνει η σύνδεση του άξονα με τα Τζουμέρκα. Ο ανάδοχός της θα αναδειχθεί την Τετάρτη ανάμεσα σε 16 εταιρίες που κατέθεσαν προσφορές στον σχετικό διαγωνισμό. Με τον συγκεκριμένο δρόμο νέες αναπτυξιακές προοπτικές ανοίγονται για την περιοχή των Τζουμέρκων. Ο κύριος άξονας μήκους 9,8 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί σε καινούρια χάραξη. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 25 εκατ. ευρώ.
Άκτιο-Αμβρακία
Κάτι φαίνεται πως κινείται και όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία, ο οποίος έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή της Πρέβεζας, όμως τα τελευταία χρόνια είχε μετατραπεί σε… σύγχρονο γεφύρι της Άρτας! Τελικές αποφάσεις σε ότι αφορά την ολοκλήρωση του άξονα αναμένεται να ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών μέχρι το τέλος του μήνα. Στόχος του είναι να προκηρυχθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί έως τα τέλη Δεκεμβρίου και περί τα μέσα του 2018 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος ώστε να ξεκινήσουν τα έργα. Εάν όλα εξελιχθούν κανονικά, το αργότερο ως το 2021 ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Τι γίνεται στον Ε65
Κοντά στο να παραδοθεί σε κυκλοφορία είναι το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα του αυτοκινητόδρομου Ε65. Σύμφωνα με το «ypodomes» είναι αρκετά πιθανό πλέον το πρώτο τμήμα του Ε65 να λειτουργήσει μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Συνολικά με την λειτουργία του Ξυνιάδα - Τρίκαλα, ένας επιβάτης θα μπορεί σε περίπου 40 λεπτά να διανύσει όλο τον δρόμο ενώ θα χρειαστεί 30 λεπτά για την Καρδίτσα. Το συνολικό κέρδος σε χρόνο φτάνει περίπου στα 40 λεπτά μέχρι τα Τρίκαλα και βολεύει ιδιαίτερα όσους κινούνται σε αυτές τις περιοχές ή και βορειότερα. Με τη συμπλήρωση και αυτού του τμήματος ο Ε65 θα μεγαλώσει και θα έχει μήκος 112 χιλιόμετρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: