Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2014

Δέμα με μισό ευρώ το κιλό από τα ΕΛΤΑ!

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κωστής Μελαχροινός, μιλά στο Fortune για το νέο πρόσωπο των ΕΛΤΑ.
Είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε το δύσκολο έργο να εξορθολογήσει μέσα στην κρίση μια από τις μεγαλύτερες κρατικές επιχειρήσεις.
Ο Κωστής Μελαχροινός δέχτηκε πριν από ένα χρόνο την πρόκληση να αφήσει πίσω του τον ιδιωτικό τομέα και να δοκιμάσει την τύχη του σε έναν τελείως διαφορετικό χώρο, που δεν είχε αλλάξει εδώ και δεκαετίες το παραγωγικό του μοντέλο, και από τον Φεβρουάριο του 2013 κρατάει τα ηνία των ΕΛΤΑ.
Το 2013 η χρονιά έκλεισε για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία με έναν τζίρο της τάξης των 375 εκατομμυρίων ευρώ και φέτος αναμένεται υποχώρησή του στα 358 εκατομμύρια ευρώ. «Προσβλέπουμε σε πτώση τζίρου αλλά σε αύξηση κερδών κατά 6 εκατομμύρια ευρώ. Στόχος μας είναι η επιστροφή στην κερδοφορία» αναφέρει στο fortunegreece.com o Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ Κωστής Μελαχροινός.


Η διοίκηση της ΔΕΚΟ προχωρά σε «έξυπνες» κινήσεις που επαναπροσδιορίζουν τον κυρίαρχο ρόλο της στην ελληνική αγορά. Γίνεται καλύτερη αξιοποίηση του δικτύου και εφαρμόζεται ένα νέο μοντέλο εξυπηρέτησης πελατών προκειμένου να αντισταθμιστεί η πτώση που καταγράφεται στον όγκο του επιστολικού. «Από το 2009 έχουν χαθεί κοντά στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το δημόσιο έπαψε πια να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες μας για να στέλνει σήματα, εκκαθαριστικά, δημόσια έγγραφα κ.α. Σε όλο αυτό έπαιξε ρόλο και η πτώση των χρηματοοικονομικών σε επίπεδο εισπράξεων- πληρωμών. Αρκεί να σκεφτείτε ότι μόνο η ΔΕΗ έχει 1,5 δισ. ευρώ ανείσπρακτους λογαριασμούς».

Για το λόγο αυτό πρόσφατα ανακοινώθηκε η αποστολή δεμάτων με κόστος 0,50 ευρώ/κιλό, μειωμένο μέχρι και 50% σε σχέση με τις προηγούμενες τιμές της εταιρείας. Τα ΕΛΤΑ παρέχουν, μεταξύ άλλων, και τη δυνατότητα αποστολής προεκλογικού υλικού στην εκλογική αναμέτρηση για την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, καθώς και σ’ αυτή των ευρωεκλογών, σε ειδικές τιμές. «Η αναδιάρθρωση είναι συνεχής. Φεύγουμε από τα στατικά μοντέλα οργάνωσης. Στόχος μας για το 2014 είναι να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς στο δέμα κατά 40 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα μπαίνουμε και στη διακίνηση του φαρμάκου μέσω συνεργασίας με τον ΕΟΠΠΥ».

Διαβάστε ακόμη: Νέες υπηρεσίες από τα ΕΛΤΑ

Φάρμακα στο σπίτι σας με ένα απλό τηλεφώνημα
Έχει ήδη ολοκληρωθεί η έρευνα και ο σχεδιασμός νέας υπηρεσίας με την ονομασία «διανομή φαρμάκων κατ΄οίκον», η οποία ξεκίνησε πιλοτικά. Στόχος είναι η ανάπτυξη δομών υποστήριξης «κατ’ οίκον» υπηρεσιών στον τομέα του φαρμάκου, με έμφαση στις υπηρεσίες παραγγελιοληψίας και εκτέλεσης παραγγελιών. Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα με ένα απλό τηλεφώνημα στα ΕΛΤΑ, να παραγγείλει και να παραλάβει στο σπίτι του τα φάρμακα που του είναι απαραίτητα, χωρίς καμιά ταλαιπωρία. Παράλληλα μέσω των μη αυτοματοποιημένων καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων μπορεί να γίνεται και εξαγορά άυλου χρόνου. Μπορεί για παράδειγμα ο πελάτης να αγοράσει την αξία κάρτας για συναλλαγές στο διαδίκτυο μέσω κωδικού, όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και pre-paid.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Ένα διαμάντι μέσα στις λάσπες»

Συνεργασία με ΤΡΑΙΝΟΣΕ
«Με το άνοιγμα της αγοράς λάβαμε μέρος σε όλες τις διαγωνιστικές διαδικασίες και σε όσους διαγωνισμούς πήγαμε τους κερδίσαμε όλους πλην ενός». Μεταξύ των συμφωνιών που υπεγράφησαν είναι και εκείνη που αφορά στη μεταφορά ταχυδρομικών αποστολών μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης με χρήση εμπορευματοκιβωτίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η σύμβαση εκτελείται αυτή τη στιγμή με σημαντικά οφέλη για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στο πλαίσιο μείωσης του κόστους των δαπανών διαβιβάσεων, αλλά και εξοικονόμησης ανθρώπινου δυναμικού. Όπως τονίζει ο κ. Μελαχροινός μετά την υπογραφή Μνημονίου Αμοιβαίας Κατανόησης , διερευνάται η περαιτέρω συνεργασία για τη μεταφορά ταχυδρομικών αποστολών μέσω των εμπορευματικών και επιβατικών δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η δυνατότητα αποθήκευσης των ταχυδρομικών αποστολών των ΕΛΤΑ σε αποθηκευτικούς χώρους που διαχειρίζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως επίσης η δυνατότητα δημιουργίας νέων προϊόντων και υπηρεσιών με την αξιοποίηση των υποδομών και των δύο εταιριών.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία ο Πρόεδρος των ΕΛΤΑ τονίζει ότι θα πρέπει να ξεριζωθούν τα κατάλοιπα του παρελθόντος. «Στην Ελλάδα πάσχουμε από κρίση παραγωγικού μοντέλου. Μόλις αποκατασταθεί αυτό, οι υπόλοιπες αλλαγές που απομένει να γίνουν είναι απλές». Ενώ για τον κλάδο των ταχυδρομικών μεταφορών υπογραμμίζει ότι βρίσκεται σε μεταβατική κατάσταση.
Μείωση προσωπικού και διευρυμένο ωράριο
Από το 2006 γίνεται συνεχής μείωση του προσωπικού των ΕΛΤΑ λόγω του ότι πολλοί από τους εργαζόμενους φτάνουν σε ηλικία συνταξιοδότησης. Σήμερα στα ΕΛΤΑ απασχολούνται 7.240 μόνιμοι υπάλληλοι και 806 αορίστου χρόνου που έχουν επιλεγεί κατόπιν εξετάσεων που διενεργήθηκαν μέσω ΑΣΕΠ. Λειτουργούν 60 καταστήματα στην Αττική και στις μεγάλες επαρχιακές πόλεις με διευρυμένο ωράριο – πλέον είναι ανοιχτά 13 ώρες την ημέρα- για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Ο πελάτης παραδίδει το δέμα του στο κατάστημα που τον βολεύει και ο παραλήπτης το λαμβάνει από το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ της περιοχής του.

E – post και ηλεκτρονικές υπηρεσίες
Αναμφίβολα οι καιροί επιτάσσουν μαζική στροφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και έτσι τα ΕΛΤΑ προχωρούν σε επενδύσεις 35 εκατομμυρίων ευρώ μέσω της ψηφιακής σύγκλισης e-Post. Σε αυτή τη φάση αναμένονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την υλοποίηση των έργων που έχουν ορίζοντα διετίας. «Το μέλλον είναι το e-commerce. Δέμα, εμπόρευμα και πρόσθετες υπηρεσίες». Πρότυπο στον κλάδο αποτελούν οι Βέλγοι και οι Ιταλοί και η ελληνική διοίκηση επιταχύνει τις όποιες προσπάθειες εκσυγχρονισμού. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί πως στην Ελλάδα έχουμε κατά κεφαλήν μικρότερο αριθμό αποστολής αντικειμένων, περίπου 45 με 50 πάσης φύσεως αντικείμενα το χρόνο, όταν σε άλλες χώρες του εξωτερικού αυτά τα νούμερα είναι πολλαπλάσια.

Όσο για τους λάτρεις του φιλοτελισμού θα πρέπει να γνωρίζουν ότι εκτός από τις ανανεωμένες συλλογές γραμματοσήμων που είναι προς πώληση, τους δίνεται η δυνατότητα να φτιάξουν το δικό τους προσωπικό γραμματόσημο με κόστος 10 ευρώ το φύλλο συν την αξία του γραμματοσήμου που θα επιλέξουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου