Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής για την ίδρυση Εργοστασίου Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων στο Ελευθεροχώρι Δωδώνης

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Μετά από πρόσκληση της Επιτροπής Αγώνα, το Σάββατο 1η Οκτωβρίου 2011 και ώρα 19.00 (7 μ.μ.) συγκεντρωθήκαμε στην Τύρια – Δωδώνης, προκειμένου να παρακολουθήσουμε ανάλυση επί των ενστάσεων επιστημόνων από την περιοχή μας σε σχέση με την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση (ΠΠΕΑ) για την ίδρυση του Εργοστασίου Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων (Α.Σ.Α.) Ηπείρου, η οποία προκρίνει σαν θέση Χωροθέτησης το Ελευθεροχώρι Δωδώνης.
Μετά από απόλυτα εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση των Επιστημόνων της περιοχής, διαπιστώσαμε ότι η Μελέτη Χωροθέτησης του Εργοστασίου Επεξεργασίας Α.Σ.Α. Ηπείρου που παρουσιάστηκε την 30/08/2011 από τους Μελετητές σε περιορισμένο κοινό, ΑΣΤΟΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ και αγνοεί σημαντικές παραμέτρους που επηρεάζουν την αξιολόγηση, οι οποίες παρουσιάστηκαν μέσα από αναλυτικές τοποθετήσεις.
Τέτοιες ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ είναι:
1. Η μη ύπαρξη ξεκάθαρου προσανατολισμού για το αντικείμενο της Χωροθέτησης (Εργοστάσιο ΑΣΑ ή συνδυασμός με ΧΥΤΥ). Η Μελέτη υποκρύπτει Χωροθέτηση συνύπαρξης Εργοστασίου ΑΣΑ και ΧΥΤΥ.
2. Δεν αξιολογείται με τον προσήκοντα τρόπο η γειτνίαση με τον Αρχαιολογικό Χώρο Δωδώνης, ο οποίος αποτελεί μοναδικό Μνημείο Παγκοσμίου Πολιτιστικού ενδιαφέροντος και δεν μπορεί να συγκρίνεται στη Μελέτη Χωροθέτησης με άλλους μικρότερης σημασίας, πολύ δε περισσότερο που η Μελέτη δεν κάνει καμία αναφορά σε αυτόν.
3. Η προτεινόμενη θέση στο Ελευθεροχώρι Δωδώνης βρίσκεται πολύ κοντά και ενδιάμεσα από την περιοχή του ΣΧΟΑΠ Σελλών και της ΖΟΕ Δωδώνης και κατά τεκμήριο είναι φυσική συνέχεια του ΣΧΟΑΠ Σελλών ο οποίος απαγορεύει ανάλογες δραστηριότητες. Η ιδιαιτερότητα αυτή αποκρύπτεται από τη Μελέτη Χωροθέτησης.
4. Υπάρχει απόλυτη Οπτική Επαφή του Γηπέδου Χωροθέτησης από τον συνοικισμό Ελευθεροχωρίου της Τοπικής Κοινότητας Πολυγύρου, γεγονός που αποκρύπτεται από τη Μελέτη Χωροθέτησης, η δε απόσταση από αυτόν είναι ιδιαίτερα μικρή. Υπάρχει επίσης απόλυτη Οπτική Επαφή με τις Τοπικές Κοινότητες Αγ. Αναστασίας, Μπαουσιών και Κωστάνιανης, γεγονός που επίσης αποκρύπτεται από τη Μελέτη.
5. Η Μελέτη αποκρύπτει το γεγονός ότι υφίσταται στην περιοχή σε απόσταση 200 μ. από το οικόπεδο σεισμικό ρήγμα και φυσικά δεν το αξιολογεί. Σύμφωνα με την ίδια τη Μελέτη η ύπαρξη Σεισμικού Ρήγματος σε απόσταση <2000 μ είναι λόγος απόρριψης της θέσης.
6. Στα όρια του γηπέδου εμφανίζεται ύπαρξη δασικών συστάδων εντός των ορίων του γηπέδου σε μεγάλο ποσοστό, το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει δυσχέρειες ως προς την τελική διατιθέμενη επιφάνεια κάλυψης και δόμησης της μονάδας με τα συνωδά έργα και τις απαραίτητες διαμορφώσεις περιβάλλοντος χώρου. Επίσης αποκρύπτεται από την μελέτη ότι η επιλεγείσα περιοχή εκτός από δασική, ανήκει σε ιδιώτες.
7. Αποκαλύφθηκε ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με το έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος υπ’ αριθ. Α.Π. οικ. 197973 της 7ης Απριλίου 2011 ενέκρινε τους Περιβαλλοντικούς Όρους που αφορούν στη «Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα, τμήμα Ιωάννινα Ηγουμενίτσα», η οποία διέρχεται ακριβώς στην επιλεγείσα θέση στο Ελευθεροχώρι και αυτό ήταν σε απόλυτη άγνοια (ή αποκρύφτηκε) από τη Μελετητική Ομάδα.
8. Δεν αξιολογείται στη Μελέτη η επαφή του Γηπέδου με τη «λειτουργική Εγνατία», η οποία ενώνει δύο αναπτυσσόμενες Τουριστικά περιοχές (Δωδώνη – Τύρια).
9. Σε γειτνίαση με το γήπεδο που προτείνεται η Χωροθέτηση του Εργοστασίου ΑΣΑ, υπάρχει ανενεργό λατομείο που χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή της Εγνατίας Οδού χωρίς να έχει αποκατασταθεί επαρκώς. Οι νέες επεμβάσεις που θα απαιτηθούν, σε συνδυασμό με την ύπαρξη του λατομείου και σε συνδυασμό με τυχόν έργα για την μελλοντική χάραξη της Σιδηροδρομικής Γραμμής διαμορφώνουν μη αποδεκτές ΣωρευτικέςΠεριβαλλοντικές Επιπτώσεις στην περιοχή.
10. Το κριτήριο της Κεντροβαρικότητας στη Χωροθέτηση του Εργοστασίου στην επιλεγείσα περιοχή του οικισμού Ελευθεροχωρίου λαμβάνει υπόψη την εισκόμιση των Απορριμμάτων, χωρίς να συνεκτιμά την αποκομιδή των Υπολειμμάτων προς τους ΧΥΤΥ η οποία θα γίνεται αναγκαστικά από τη λεγόμενη «λειτουργική Εγνατία», στην οποία υπήρχε απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων.
11. Σε κοντινή απόσταση από το γήπεδο που προτείνεται υπάρχει η Σήραγγα Σ2 της Εγνατίας Οδού, τα γεωτεχνικά δεδομένα της οποίας αποτέλεσαν παράγοντα σημαντικών δαπανηρών επεμβάσεων και χρονικών καθυστερήσεων. Η απόλυτη γειτνίαση του επιλεγέντος γηπέδου με τη Σήραγγα και η εμφανής ύπαρξη ολίσθησης υφιστάμενου πρανούς στη Νοτιοδυτική πλευρά του οικοπέδου μπορεί δημιουργεί ανασφαλείς συνθήκες για τον Αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού.
12. Η εναλλαγή στην αξιολόγηση των θέσεων με απλές αλλαγές στη Βαρύτητα των Κριτηρίων και στη Βαθμονόμησή τους δεν πείθουν για την αντικειμενικότητα της Μελέτης. Ταυτόχρονα η παρουσίαση με αντικειμενικό τρόπο συντελεστών Βαρύτητας Κριτηρίων και Βαθμονόμησής τους για την υποδεικνυόμενη θέση του Ελευθεροχωρίου, την κατατάσσει σε τελευταία στη σειρά επιλογής.
ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΛΟΓΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.
Καλούνται η Πολιτική Ηγεσία του Τόπου, οι Υπεύθυνοι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι Επιστημονικοί Φορείς της Ηπείρου και οι Αρμόδιες Υπηρεσίες να τοποθετηθούν καθαρά επί των προαναφερθουσών ενστάσεων.
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΕΛΕΣΗΣ ΕΝΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΔΩΔΩΝΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΘΥΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΕΠΙΔΡΟΜΕΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου